Garanti & Reklamationsrätt

Garanti och överensstämmelse

På Barnlagret vill vi att du ska känna dig trygg med ditt köp. Alla våra produkter omfattas av gällande svensk konsumentlagstiftning, inklusive garantier för att varorna överensstämmer med produktbeskrivningen och är fria från ursprungliga fel.

Lagstadgad reklamationsrätt
Enligt Konsumentköplagen har du som kund rätt att reklamera ursprungliga fel på varor i upp till 3 år från leveransdatum. Felet måste dock ha funnits vid leveranstillfället.

Om du upptäcker ett fel på din vara, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt på info@barnlagret.se eller +46 723 68 47 63 . Beskriv felet och bifoga gärna bilder. Vi står för kostnaderna för returfrakten vid godkänd reklamation.

Vad händer vid en godkänd reklamation?
Om varan visar sig vara felaktig erbjuder vi i första hand en reparation eller utbyte. Om det inte är möjligt har du rätt att begära prisavdrag eller häva köpet och få pengarna tillbaka.

Viktigt att veta

  • Garantin täcker inte skador orsakade av normalt slitage, felaktig användning, bristande skötsel eller yttre påverkan.

  • Var noga med att kontrollera varorna direkt vid mottagandet och spara orderbekräftelsen som inköpsbevis.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller behöver hjälp med en reklamation – vi finns här för att hjälpa dig!